Irunen Gizarte Larrialdietarako Udal Zerbitzua ezartzearen aldeko apustu sendoa egiten dugu

Spread the love

Urtebete baino gehiago da Udalbatzak hirian SMUSa ezartzeari buruzko azterketa egiteko eskatu zuela, eta oraindik ez dira emaitzak aurkeztu

Donostiako SMUSa bisitatu dugu, zerbitzuaren funtzionamendua bertatik bertara ezagutzeko asmoz

Aitziber San Roman Donostiako Udaleko Gizarte Ekintzako ordezkariarekin batera, Lander Ugartemendia eta biok, Donostiako Gizarte Larrialdietako Udal Zerbitzuan izan gara, honek beste hirietan duen funtzionamendua ezagutzeko asmoz. Irun Gipuzkoako bigarren hiria da, 60.000 biztanletik gora ditu, eta Lehen Mailako Arretako zerbitzu bat du. Herritar guztiek bertara jo dezakete Udaleko Gizarte Zerbitzuen laguntza behar izanez gero”, azaldu du Iridoyk, eta, gaineratu duenez, “Gizarte Ongizateko taldeak ematen duen arreta garrantzitsua eta beharrezkoa da, zalantzarik gabe, eta guztiok balioetsi behar dugu lan hori.

Gizarte Larrialdietako Udal Zerbitzua (SMUS) ustekabeko premia bat sortzen denean aktibatzen da, hala nola, beste bizileku bat behar duten suteak edo uholdeak, etxean istripuak dituzten adineko pertsonak, eta familia aurkitu behar da, indarkeria matxistaren kasuetan laguntza emateko, besteak beste. Ezinbesteko zerbitzua da gurea bezalako hiri batentzat, eta izaera sozialeko premiazko egoerak arintasun eta eraginkortasun handiagoz kudeatzea du helburu. Era berean, Gizarte Ongizateko memoriaren 2018ko datuen arabera, 2018an Gizarte Ongizateko aurrekontuaren% 27.67 lehen mailako arretara bideratu zen, 12.399 pertsonari eman zitzaien arreta leihatilan, 1.976k zuzeneko harrera-arreta jaso zuten (% 56 emakumeak,% 44 gizonak), eta 7.633 pertsonari eman zitzaien arreta gizarte-langileekin hitzartutako elkarrizketen bidez (% 62 emakumeak,% 38 gizonak).

Berehalako arreta behar duten larrialdi-egoerak daudela, beste zerbitzu publiko batzuekin koordinatuta (udaltzaingoa, osasun-zentroak, foru-zerbitzuak, etab.). Horregatik, beharrezkoa da Irunen larrialdi-kasuei erantzuteko zerbitzu bat izatea, edozein ordutan, urte osoan. Horregatik, 2018ko urrian, Irungo Udalbatzan 10.000 €-ko partida bat onartu genuen Gizarte Larrialdietako Udal Zerbitzu bat ezartzeko azterketa bat egiteko. Baina, oraindik ere, azterlan horren emaitzak noiz aurkeztuko zain jarraitzen dugu, badakigu egiten ari direla.

Horrela, bada, hain premia nabarmena ikusita, eta gobernu sozialistak azterlan horren emaitzei buruzko txostena egin zain dagoen bitartean, Donostiako SMUS bisitatu dugu. Zerbitzu hori duela urte batzuetatik ematen da bertan, eta haren funtzionamenduaren informazioa eta jardunbide egokiak aurkitzeko, eta horrela, Irunerako hobekuntza-proposamenak egin ahal izateko. Irunen horrelako zerbitzu bat ezarri aurretik, funtsezkoa iruditzen zaigu beste herri batzuetan zerbitzu horren funtzionamendua ezagutzea, eta, horregatik, lehen eskutik ezagutu nahi izan dugu Donostiako zerbitzuaren esperientzia: nola antolatzen eta kudeatzen den, zer egoera artatzen diren, zenbat pertsona artatzen diren, zerbitzu desberdinen arteko koordinazioak nola funtzionatzen duen, zerbitzuaren balorazioa zein den, eta abar.

Amaitzeko, zerbitzu honen garrantzia azpimarragia da oso gure taldearentzat. Irungo herritarren ongizatea hobetzeko, besteak beste, Irunek Gizarte Larrialdietako Udal Zerbitzu oso bat behar du, larrialdi-egoerak artatzen dituzten beste zerbitzu publiko batzuekin (Udaltzaingoa, 112 (SOS Deiak), eta abar) modu egokian eta etengabe koordinatuta antolatutako profesional-talde bat izango duena. Jakin behar dugu premiazko egoera horiek ustekabean gertatzen direla, eta berehalako erantzuna lortzen ez badute, osotasun fisikoa edo psikikoa dutela. Arriskua izan dezakete eta ondorioak izan ditzakete epe laburrean, ertainean eta luzean.